Przejdź do treści
Strona główna » Suplementy naturalne

Suplementy naturalne

korzeń aszwaganda

Co to jest ashwagandha i jak działa? Jakie tabletki wybrać?

Ashwagandha to roślina o niezwykłych właściwościach, która od wieków jest stosowana w medycynie ajurwedyjskiej. Jej popularność wciąż rośnie wśród osób poszukujących naturalnych sposobów na poprawę zdrowia i redukcję stresu. W artykule tym przyjrzymy się bliżej ashwagandzie, jej mechanizmom działania oraz dostępnym formom suplementacji. Dowiesz się,… Czytaj dalej »Co to jest ashwagandha i jak działa? Jakie tabletki wybrać?

Najlepszy kolagen na stawy

Jaki kolagen na stawy jest najlepiej przyswajalny i najmocniejszy?

Suplementacja kolagenu na stawy może być sposobem na uzupełnienie jego niedoboru i poprawę stanu zdrowia stawów. Na rynku dostępnych jest wiele różnych preparatów kolagenowych, które różnią się między sobą rodzajem kolagenu, pochodzeniem, stężeniem i dodatkowymi składnikami. Dowiedz się więcej, jaki kolagen na stawy wybrać!

suplementy, dużo tabletek na stole

Witaminy dla wegetarian i wegan – co trzeba suplementować

Przyjęcie diety wegetariańskiej lub wegańskiej jest decyzją, która może przynieść wiele korzyści zdrowotnych i etycznych. Aby jednak taki styl życia był równie korzystny dla organizmu, konieczne jest zapewnienie odpowiedniej ilości wszystkich niezbędnych składników odżywczych, co czasami może wymagać suplementacji. Dlaczego? Niektóre witaminy i minerały występują… Czytaj dalej »Witaminy dla wegetarian i wegan – co trzeba suplementować

Rodzaje kolagenu

Kolagen – rodzaje, typy, właściwości, skutki uboczne

Kolagen to białko włókienkowate, które jest głównym składnikiem tkanki łącznej. Stanowi około jednej trzeciej białek w organizmie i pełni głównie funkcje strukturalne. Dlaczego kolagen jest tak istotny dla naszego organizmu? Tu znajdziesz odpowiedź.

Zioła zawierające kolagen

Owoce, warzywa i zioła zawierające kolagen?

  • przez

Kolagen to białko, którego synteza możliwa jest tylko u zwierząt. Dlatego nie znajdziemy kolagenu w roślinach – owocach, warzywach i ziołach. Kolagen pozyskiwany z pożywienia jest cennym białkiem, bo posiada specyficzne aminokwasy, które organizm ludzki jest w stanie zagospodarować do budowy własnych struktur kolagenowych stanowiące… Czytaj dalej »Owoce, warzywa i zioła zawierające kolagen?

miód

Miód dobry na wszystko

Miód jest produktem o bardzo złożonym składzie chemicznym. Bogactwo związków naturalnych występujących w miodzie zalezą od bardzo wielu czynników jak np.: gatunku rośliny, z której pszczoły zbierają nektar, rejony geograficznego występowania roślin miododajnych, zanieczyszczenia środowiska itp. Związkami występującymi w miodzie w największym stężeniu są węglowodany.… Czytaj dalej »Miód dobry na wszystko

naturalne substancje

Naturalne substancje podnoszące odporność u ludzi

  • przez

Betaglukany – polisacharydy roślinne Polisacharydy czyli wielocukrowce są substancjami o bardzo dużych cząsteczkach.Interesujące pod względem leczniczym okazały się Betaglukany. Związki te pozyskuje się z owocników grzyba boczniaka ostrogowatego – Pleureotus ostreatus. Liczne naukowe badania potwierdziły, że polisacharydy pozyskiwane z boczniaka maja zdolność do pobudzania odporności… Czytaj dalej »Naturalne substancje podnoszące odporność u ludzi

Niezbedne nienasycone kwasy tluszczowe

Niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe – ważny składnik diety

  • przez

NNKT są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania człowieka. Organizm człowieka może syntetyzować wszystkie typy kwasów tłuszczowych, natomiast z puli kwasów nienasyconych tylko niektóre rodzaje. Dzieje się tak, że człowiek nie posiada odpowiednich układów enzymatycznych do syntetyzowania tego typu związków. W wyniku tego, kwasy te muszą być… Czytaj dalej »Niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe – ważny składnik diety

Jedz na zdrowie

Jedz na zdrowie

Organizm ludzki dla prawidłowego funkcjonowania potrzebuje odpowiedniej ilości tłuszczów, węglowodanów, białka, witamin, składników mineralnych i błonnika. Odpowiednio skomponowana dieta zawiera wszystkie te składniki we właściwych proporcjach. Aby się zdrowo odżywiać, należy pamiętać by: Jeść wiele zróżnicowanych produktów z każdej z grup żywieniowych, włącznie z co… Czytaj dalej »Jedz na zdrowie

Nawyk skutecznego odchudzania

Nawyk skutecznego odchudzania – coaching żywieniowy

  • przez

Zdrowe odżywianie jest kluczowym elementem zachowania zdrowia. Prawidłowe żywienie to nie tylko sposób na szczupłą sylwetkę, ale również prewencja chorób cywilizacyjnych takich jak cukrzyca, miażdżyca oraz niektóre rodzaje nowotworów. Należy pamiętać, że podjęcie decyzji o zmianie złych nawyków żywieniowych, a tym samym wprowadzenie odpowiedniego programu… Czytaj dalej »Nawyk skutecznego odchudzania – coaching żywieniowy

Kurkuma

Kurkuma – szafran indyjski

  • przez

Kurkuma (Curcuma domestica syn. longa) – ostryż długi – jest to niezwykle interesująca tropikalna roślina, należąca do rodziny imbirowatych (Zingiberaceae). Występuje powszechnie w Indiach oraz na Półwyspie Malajskim. Bylina ta ma charakterystyczny bulwiaste kłącze oraz liście odziomkowe przypominające wyglądem imbir (Zingiber). Surowcem wykorzystywanym w lecznictwie… Czytaj dalej »Kurkuma – szafran indyjski

Receptury

Receptury

  • przez

Poniżej przedstawiono receptury ziołowe na schorzenia i zdrowotne. Arthritis Urica – dna moczanowa Rp. Salicis Cort. 30,00 Betulae Fol 20,00 Polygoni avic. Herb 15,00 Urticae Fol 15,00 Ribis nigri Fol 10,00 M. F. Species D.S. Zmieszać zioła, stosować 3 razy dziennie. Napar z łyżki na… Czytaj dalej »Receptury

Naturalne substancje stosowane pomocniczo w otyłości

Naturalne substancje stosowane pomocniczo w otyłości

  • przez

Problem otyłości Otyłość jest groźna dla zdrowia. Prowadzi do zaburzeń lipidowych, nadciśnienia tętniczego, cukrzycy, zmian zwyrodnieniowych itp.Stopień otyłości określamy za pomocą wskaźnika tzw. BMI (Body Mass Index). BMI oblicza się poprzez podzielenie ciężaru ciała wyrażonego w kilogramach przez kwadrat wysokości wyrażony w metrach. Najbardziej niebezpieczna… Czytaj dalej »Naturalne substancje stosowane pomocniczo w otyłości